לפני הכול – אני אמא לאור ולאמורי, המורים הכי גדולים שלי. הם מלמדים אותי בכל יום את שפת הלב, ומעניקים לי השראה לצמיחה ולהתפתחות מתמשכת. על כך – אני מודה בכל ליבי.
כמי שמזוהה כאדם רגיש מאוד (HSP), כבר מגיל צעיר ידעתי שהלב שלי יוביל אותי לעולם הריפוי והרגש – לתמוך, ללוות ולהעניק כלים לחיבור לעצמי, ללב, ולתחושת משמעות. המסע שלי כמטפלת נולד מתוך שליחות לחזק את הקשר הרגשי בין הורים לילדים, ולאפשר מרחבים של שיח רגשי עמוק, פשוט ומקרב.
רק בגיל 40, גיליתי שיש לי לקויות למידה – גילוי משמעותי ומשנה חיים עבורי, שקרה בזכות לימודים מעמיקים בתחום. הוא הפיל לי המון אסימונים על הדרך שלי – האישית והמקצועית. היום, מתוך ההיכרות האישית עם החוויה הזו, ומתוך הכלים שצברתי לאורך השנים, אני מלווה ילדים, בני נוער והורים – מתוך הבנה עמוקה, אמפתיה, וניסיון חיים.
ליווי רגשי לאמהות בתהליכי גירושים – ובמסע הגדילה מחדש
אני יוצרת עבורך מרחב שהוא עוגן בלב הסערה. מקום בטוח לעצירה, לנשימה, ולחיזוק פנימי.
ביחד – נרכיב מחדש את יסודות הביטחון, נבנה שיח מחודש עם עצמך, שיח מחזק ועוגנים לצמיחה אישית. מרחב רגשי שהוא עוגן בלב סערת הגירושים – כדי שתוכלי לחזור הביתה, אל עצמך. אני מלווה אמהות שנמצאות בלב תהליך גירושים — או אחריו — ברגעים שבהם הלב נשבר, והקרקע מתערערת. זה כאב עצום, שברון לב שלא תמיד יש לו מילים. אבל בתוך הסדקים האלה — יש גם זרעים של צמיחה.
המפגש איתי מזמין אותך לעצור רגע, לנשום, ולהתחיל לטפל גם בעצמך.
להחזיר בהדרגה את הקול הפנימי שלך, להקשיב למה שאת באמת צריכה, ולבנות יסודות חדשים — כאישה, כאמא, וכאדם שמותר לו להחלים.
ובתוך כל זה, יש גם הילדים.
בתהליך עדין ורגיש, נלמד יחד איך לחזק את הקשר איתם דווקא מתוך השבר.
איך ליצור תקשורת קרובה, אמפתית ומקרבת — גם כשיש שני בתים, וגם כשאין לך תמיד את כל התשובות.
אני כאן כדי להזכיר לך שאת לא לבד. אני גם עברתי תהליך אישי וריפוי לחלקים הכואבים עם עצמי ואני מבינה את מה שאת עוברת.
אני רוצה שתדעי שיש דרך לרפא, לגדול, ולחזור אל עצמך — לא כמי שהיית קודם, אלא כמי שאת הופכת להיות עכשיו.
זהו מרחב שמחזיק בו-זמנית גם רכות וגם תנועה – מקום שאפשר לנוח בו לרגע מהכאב, ולהתחיל לצמוח מתוכו.
יחד נבנה שפה רגשית חדשה, נרקום חוסן פנימי, ונחזור אל הלב שלך — חומל, חזק, ומוביל אותך קדימה.
מכוונים יחד את המצפן – כדי שילדכם ירגיש מובן, רגוע ומחובר לעצמו ולכם.
אני מלווה הורים וילדים שחווים קשיים סביב ויסות רגשי, קשב וריכוז, חרדה חברתית, תחושת שקיפות, דימוי עצמי נמוך, התפרצויות זעם, קושי בגמישות מחשבתית ועוד.
יחד נבנה הבנה, כלים, ותקשורת אמפתית, גם במצבים מאתגרים. המון מהאתגרים שהילדים עוברים-משפיעים על ההורות ולכן ביחד נמצא את הדרך לעזור להם ולבנות ביחד עוגנים תומכים ומשני חיים.
הדרכת הורים – מסע של גילוי, שינוי ואהבה מחודשת
עבורי, הדרכת הורים היא לא רק מתן כלים – היא הזמנה למסע פנימי.
זהו תהליך שמאפשר לנו לעצור רגע, להתבונן מחדש על עצמנו כהורים – ולפעמים גם כילדים בעצמנו – ולגלות דרך חדשה להגיב, להבין, ולחוות את הקשר המשפחתי.
לא מדובר בהורות מושלמת, אלא בהורות מקרבת – כזו שמובילה לפחות כעסים, פחות התפרצויות זעם, ופחות מאבקי כוח – ויותר הבנה, הכלה, הקשבה ואהבה.
בתוך הלחץ היומיומי, דווקא כאן – יש הזדמנות לפריצת דרך.
ללמוד איך לתקשר בצורה שתשפיע לא רק על הילדים, אלא גם על עצמנו.
ליצור מרחב משפחתי רגוע יותר, בטוח יותר, שמאפשר לכולנו – ילדים והורים – לגדול, להשתפר, ולהיות יחד, גם כשקשה.
בהדרכת הורים להורים גרושים, אני מעניקה מקום לרגשות המורכבים שצפים מתוך המציאות של ההורות בשני בתים — הקושי שבפרידה, הדאגה לילדים, הפערים בגישות ההוריות, והשאלות שמופיעות שוב ושוב:
איך יוצרים יציבות רגשית כשאין יציבות במבנה המשפחתי?
איך אפשר לשמור על קשר פתוח עם הילדים גם כשהם "לא אצלנו"?
איך הופכים את שני הבתים למרחבים של חום, ביטחון ואהבה?
בתוך הליווי הזה אנחנו לומדים איך לתקשר אחרת — ממקום שמחבר ולא מרחיק, איך להניח עוגנים של בהירות וגבולות עם חמלה, ואיך לגדל את הילדים גם מתוך השבר, בלי לוותר על עצמנו כהורים.
כי גם בשני בתים — אפשר לגדל לב אחד מחובר.
ילדים עם קשיי קשב וריכוז, לקויות למידה, רגישות גבוהה, קשיים חברתיים או חרדה – לעיתים קרובות נושאים איתם תחושת תסכול, דימוי עצמי פגוע, חוויות של דחייה, חרם, חוסר שייכות או קושי לווסת רגשות.
לפעמים זה בא לידי ביטוי בהתפרצויות כעס, תוקפנות או התנגדות… ולפעמים בהסתגרות, בדמעות שלא יוצאות, או בילד שכבר לא מאמין בעצמו.
יש ילדים שמפחדים לגשת לחברים, שחוששים לטעות, שמסתירים את עצמם כדי לא להיפגע. יש כאלה שכבר חוו כאב עמוק – והלב שלהם פשוט נסגר.
במרחב שאנחנו יוצרים יחד – יש מקום לכל מה שהלב נושא.
הפסיכודרמה מאפשרת לילד להביע רגשות עמוקים דרך דמיון, תנועה, משחק וסיפור. זה מרחב שבו אפשר להיות מי שאני – בלי להסביר, בלי להתנצל.
ובשילוב עם כלים מה-CBT, אנחנו לומדים בהדרגה להתמודד עם פחדים, לתרגל דרכי חשיבה חדשות, לפתח חוסן פנימי, מיומנויות תקשורת וביטחון – גם מול חברים, וגם מול הקול הפנימי שמבקר.
אני מאמינה שילדים צריכים קודם כול להרגיש שמבינים אותם.
ורק אחר כך – מלמדים, מכוונים, ומחזקים.
כמי שגדלה עם רגישות גבוהה ולקויות למידה שלא תמיד קיבלו שם – אני מביאה איתי גם הבנה עמוקה מהלב, ולא רק מהתיאוריה.
אני כאן כדי לעזור לילדים למצוא מחדש את הקול שלהם, את הכוחות שלהם, לחזק את החוסן הרגשי והחברתי ואת הזכות שלהם להיות בדיוק מי שהם — ולאהוב את זה.
גישה ייחודית שפיתחתי, המשלבת פסיכודרמה, הגישה האדלריאנית, מיינדפולנס, CBT, תקשורת מקרבת ופסיכולוגיה חיובית.
באמצעות מוטיבים מעולם הים אשר יוצר חיבור רך מכיל ומקרב – כמו מגדלור, עוגן, גלים פנימיים ופנינים – נוצרת שפה פשוטה ומעמיקה לשיח רגש מקרב המחזק את איכויות הקשר ומלמד דרכים לשיח קרוב ופחות שיפוטי. ביחד לומדים להביע רגשות ולהביע את המקומות החשובים לכם שישתנו ושישתפרו במערכות יחסים משמעותיות.
השפה הזו נגישה לילדים, להורים ולצוותים חינוכיים, ומסייעת ליצירת חיבור, הפחתת מתחים וכעסים, ואווירה רגועה ובטוחה, באופן נגיש ובגובה העיניים.
פיתחתי ערכה טיפולית בשם "אוצרות לב הים", הכוללת קלפים ייחודיים, שאושרו על ידי מכון אדלר וזוכים להמלצות רבות מאנשי מקצוע מתחום הטיפול הדרכת הורים והנחיית קבוצות וכן מצוותי חינוך יועצות בית ספר וכן מורים אשר משתפים על הכוחות שהקלפים מאפשרים להם כאנש חינוך , להוביל שיח חברתי-רגשי בכיתה באופן קל נעים ומכיל וזה תורם רבות לאווירה הנעימה בכיתה וכן מחזק את מערכת היחסים בין המורים לתלמידים.
אני כאן כדי להעניק לך ולכם עוגנים של רוגע, הבנה, ותקווה.
מוזמנים להשאיר לי הודעה – ואשמח לשוחח, להקשיב, ולראות איך אוכל לתמוך גם בכם במסע.
באהבה ובתודה,
ים אוריה שליו
© כל הזכויות שמורות לים אסף אמברצ'י. אין לשכפל, להעתיק, לצלם, לתרגם, לאחסן במאגר מידע, לשדר או לקלוט בכל דרך או בכל אמצעי אלקטרוני,אופטי או מכני אחר כל חלק שהוא מהחומר בערכת הקלפים אוצרות לב הים ובגישה ובשפה ובפיתוח הרעיון של שפת הים תקשורת מחברת. שימוש מסחרי בכל סוג חומר הכלול בחבילה או בחוברת המצורפת או בגישה אסור בהחלט. 2020.
כתבו לי